Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Monday, November 5, 2012

Belit bulu tundun Sister Nurul pro-Melayu Murtad


SHAH ALAM - Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar menegaskan, rakyat tidak seharusnya dipaksa mengamalkan agama tertentu dan perkara itu juga perlu terpakai kepada orang Melayu.


Beliau seperti dipetik menerusi laporan portal propembangkang, Malaysiakini berkata : ''Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama... mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata."

Nurul Izzah yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai berkata demikian ketika menjawab soalan peserta forum Negara Islam : Versi Mana; Siapa Bertanggungjawab? iaitu sama ada orang Melayu perlu diberikan kebebasan beragama seperti orang bukan Melayu di Subang Jaya, semalam.

Forum 'Islamic State: Which version; Who's responsibility?' yang dihadiri Nurul Izzah adalah anjuran bersama NGO Kristian dan Islam iaitu,OHMSI (Oriental Hearts and Mind Study Institute) dan IRF (Islamic Renaissance Front) bertempat di Gereja Full Gospel Tabernacle,Wisma Eagles No 5 Jalan TP4 Taman Perindustrian UEP Subang Jaya.

IRF sebelum ini pernah disahkan oleh portal Mkini dotcom sebagai sebuah gerakan Islam Liberal di Malaysia yang juga merupakan salah satu NGO tulang belakang BERSIH.

Selain Nurul Izzah, panelis lain yang turut dijemput adalah peguam dan aktivis hak asasi manusia,Malik Imtiaz; Ahli Parlimen PAS Parit Buntar,Mujahid Yusof Rawa; Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian; Ketua Pengajian Melayu Universiti Nasional Singapura, Dr. Syed Farid Alatas; Penganjur BERSIH, Dr. Wong Chin Huat dan aktivis Kristian, Datuk Kenny Ng.

Forum itu dipengerusikan oleh bekas Presiden Majlis Peguam, Dr Cyrus Das. - Sumber

Kami dengar Nurul menafikan kata demikian. 

Eh ... Nurul! Ini bukan laporan dari Utusan Malaysia atau NST atau TV3, ini sumber Malaysiakini. INi sumber SUARAM atau George Soros, takkan tak benar pulak untuk Nurul nafi-nafi!

Bak kata Flying Kick sini, usah nak belit macam bulu tundun.

Ini pemikiran Islam Liberal warisan bapa al sesat.

27 comments:

  • Anonymous says:
    November 5, 2012 at 8:48:00 PM GMT+8

    ini lah padahnye jika terjemah ayat2 al quran ikut nafsu serakah..

    nak tanya.. ada ke dalam ayat al quran membenarkan/membolehkan/menyokong umat islam utk murtad/memilih agama sesuka hati....????

    bapak dgn anak sama2 dah rosak..
    anak beranak sama2 sokong semua agama sama/murtad/LGBT/seks bebas

    minta dilindungi agama, bangsa dan negara dari manusia2 seperti ini..

  • Anonymous says:
    November 5, 2012 at 9:43:00 PM GMT+8

    Ulasan mcm ni memang pasti menggembirakan org anglofil yg rindu akan pemerinthan kristian di Malaysia.

    Nurul Izzah sudahlah menggadaikan maruah negara dan sekarang sanggup menggadaikan maruah bangsa melayu dengan memalapkan identiti melayu sebagai islam yg setiap hari deserang, di pikak cauvinis cina, bayangkan kebencian mereka jika kita cadangkan mereka berbahasa melayu di sekolah dan menganut slam, ini binatang kelahiran Wan azizah dan anwar terang terang jua orang melayu ke puak anglofil dan kristan demi cita cita kotor anwar ibrahim

  • Anonymous says:
    November 5, 2012 at 10:24:00 PM GMT+8

    blog yb zul noordin dah up balik.

  • Anonymous says:
    November 5, 2012 at 10:52:00 PM GMT+8

    Oh God??!!

  • bro yul says:
    November 5, 2012 at 11:38:00 PM GMT+8

    sungguh memalukan seorang ahli parlimen islam menyokong penuh perbuatan yg terkutuk mcm nie...muslim ke ko wahai izzah al juburi??????ini lah dia klu orng cetek ilmu agama bercakap menggunakan kepala lutut....anak dngn bapak sama sajer sanggup mengadaikan ilmu agama demi politik songsang nyer....

  • Anonymous says:
    November 5, 2012 at 11:54:00 PM GMT+8

    Terjemahan lengkap teks laporan disini:

    http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2012/11/03/nurul-izzah-backs-religious-freedom-for-all/


    a.SUBANG JAYA: Kebebasan beragama harus diaplikasi secara sama rata buat semua individu di negara ini termasuk kaum Melayu, demikian menurut Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar. Menekankan mesej kebebasan beragama di sebuah forum bertajuk “Negara Islam?Wawasan Siapa? Tanggungjawab Siapa?”, dia menambah bahawa tidak harus wujud sebarang paksaan dalam mana-mana agama termasuk Islam.


    b. “Bagaimanakah sesiapa jua boleh menyatakan bahawa (konsep kebebasan beragama) hanya diterima pakai untuk golongan bukan-Islam, ia seharusnya diaplikasi secara adil. Dalam Quran, tidak terdapat terma khusus ditujukan kepada (bangsa) Melayu akan tatacara pengamalannya” dia berkata semasa menjawab soalan dari penonton yang bertanyakan samada orang Melayu berhak menghayati konsep kebebasan agama

    c. Kenyataan Nurul Izzah dijangka mencetuskan kontroversi kerana Melayu Islam di Malaysia dilarang dari memurtadkan diri dari agama Islam kecuali dalam keadaan unik dan perbincangan tentang isu tersebut di anggap tabu.

    d. Namun begitu, bintang menyinar PKR menegaskan adalah baik jika orang Melayu di berikan kebebasan sedemikian kerana hubungan diantara seseorang penganut dengan agamanya adalah berdasarkan kepercayaan peribadi semata-mata

    e. “Sekiranya anda sungguh yakin akan kepercayaan anda, iman anda tidak akan luntur kendatipun disekolahkan di (SK) Assunta dengan lambang salib terpampang megah di dewan serta di minta menyanyikan lagu-lagu katholik sepanjang masa” ( or lagu katolik dikumandangkan sepanjang masa) dia berkata

    f. Terlebih dahulu dalam ucapannya, Nurul Izzah memetik fatwa yang dikeluarkan President Universiti al-Ahzar, Ahmed el Tayeb dan menambah kebebasan keyakinan/kebebasan beragama harus menjadi hak asasi setiap individu.

    g. “ Kebebasan beragama adalah berasaskan kesamarataan mutlak , hak dan tanggungjawab. Ia harus di anggap sebagai batu asas struktur sosial moden.

    h. Dia menambah kebebasan tersebut harus di dokong oleh teks agama yang lengkap lagi authentik/asli dan prinsip perlembagaan yang jelas.

    i. “ Sebarang aspek paksaan, penganiyayaan atau diskriminasi berdasarkan agama perlu di larang sama sekali. Setiap individu dalam masyarkat harus mempunyai hak memilih idea yang diingini,”

    j. Namun begitu, Nurul Izzah menambah dia menyokong perspektif Islam semasa.

    k. “Sekali anda Muslim, anda terikat kepada Syariat Islam seperti mana seseorang warganegara terikat kepada Perlembagaan Persekutuan.


    l. Sementara itu, tatkala menjawab soalan berhubung kumpulan minoriti seksual seperti golongan homoseksual/cinta sejenis, keliru jantina (transgender) dan biseksual, dia juga memberi sokongan bersyarat kepada hak kumpulan berkenaan yang pendiriannya mirip dengan pendirian ayahnya, pemimpin pembangkang Anwar bin Ibrahim.


    m. Dia berkata, kumpulan tersebut tidak harus menjadi mangsa undang-undang. Namun begitu, mereka seharusnya mengelakkan dari mempamerkan orientasi seksual mereka secara terbuka di khalayak


    Warrior 231


  • Anonymous says:
    November 6, 2012 at 12:07:00 AM GMT+8

    Ulasan Saya:

    a.Seperti agama lain, Islam tidak berhak menegah pengikutnya dari mengamalkan agama mengikut sesuka hati sekalipun ia bermakna menolak syiar islam sperti mana si kaffir berhak menolak agamanya.

    b.Tidak siapapun (termasuk Allah dan Rasul) berhak menggariskan tatacara pengamalan hak kebebasan beragama dalam kalangan Muslim.

    = Jelas disini orang ini sudah terang-terangan menolak puluhan hadis dan pendapat jumhur ulama tentang larangan murtad oleh orang islam

    d.Islam hanya juzuk kecil dalam hidup, ia terbatas kepada kehidupan peribadi individu.

    Ini jelas bertentangan dengan konsep-konsep Islam yang dilaungkan antaranya oleh PAS. Amacam Hadi Awang dan Nik Aziz?

    e.Sekiranya iman kuat tak payah nak takut sekalipun agama Kristian di ajar di sekolah dan kanak2 Muslim disuruh menyanyikan lagu katholik saban hari

    Ini jelas pembayang kepada negara Kristian yang dirancangkan perlaksanaannya dengan DAP dengan bantuan Soros serta persetujuan PAS. Dalam situasi ini, anak-anak Muslim tidak lagi ke kelas Fardhu Ain atau mengaji atau dibenarkan membaca doa tetapi akan disogokkan pemikiran Kristian, mazhab katholik, menghadiri kelas Bible dan Catechism serta dipaksa menyanyikan lagu-lagu carol atau dari Gospel versi Kok

    f & g : Islam tidak secocok dengan masyarakat moden dewasa ini. Ia adalah agama zaman batu kerana struktur sosial moden berpaksikan kesamarataan mutlak.

    h. Pada zaman ini tiada teks agama yang lengkap maupun authentik (termasuk Quran) serta
    Artikel 11 dan 12 Perlembagaan Malaysia tentang kedudukan Islam dan kebebasan beragama adalah kabur dan sukar di fahami.

    i.Tidak boleh ada paksaan atau hukuman termasuk hukuman murtad berdasarkan Quran, Hadis sekiranya seseorang itu memilih untuk bebas beragama atau kekal atheis. Amacam Hadi dan konco-konco lebai?

    j & k : aku kata ini sebagai penyedap mulut maklumlah lidah tak bertulang.

    Untuk memberi amaran tentang manusia jenis ini, Allah telah menurunkan ayat-ayat terbaik (subhanallah) :"Dan apabila mereka bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: " Kami telah beriman ", dan manakala mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka berkata pula:" Sesungguhnya kami tetap bersama kamu, sebenarnya kami hanya memperolok-olok (akan orang-orang yang beriman)".(2.14)
    Sila lihat al-Baqarah :2.8 - 2.20

    l&m : Aku memang suka sangat kat perangai macam ini sebab dah biasapun aku tengok kat rumah aku saban hari. Tak heranlah.

    Budaya melayu yang kaya dengan pelbagai perumpamaan, bidalan, peribahasa buat menilik dan mendedahkan hipokrasi manusia secara halus dan tajam namun santun ada beberapa contoh jelas:

    Bapak borek anak rintek : kemana tumpahnya kuah tetapi pada nasi jua; Guru kencing berdiri, murid kencing berlari…..

    Warrior 231

  • Anonymous says:
    November 6, 2012 at 12:12:00 AM GMT+8

    Bapak,anak, bini sama je.

  • Anonymous says:
    November 6, 2012 at 12:12:00 AM GMT+8

    Akhirkalam : Allah azza wa jalla dengan penuh RahimNYa telah memberi banyak petanda tentang mimpi buruk yang bakal jadi kenyataan kalau umat Islam Melayu Malaysia terus dibuai pendustaan dan angan2 kosong. Cuba fikirkan:

    a.Mengapa Kelantan kekal miskin kalau ia diberkatiNya. Bukankah rezeki itu mudah bagi Allah azza wa jalla.

    b.Fikirkan juga kenapa penyakit AIDS, Dadah paling tinggi di Kelantan kerana ianya seharusnya diberkati kendatipun miskin.

    Lebih penting lagi :

    a.Mengapa Allah tidak memenangkan gerombolan PR pada tahun 2008 jika mereka benar. Bukankah perancangan Allah itu lebih berkuasa dari tipudaya sekalipun dari SPR (seperti dakwa Ambiga)

    b.Kenapakan saban hari Allah azza wa jalla menontonkan kepada kita bagaimana kaffir dalam PR menindas yang Islam melalui kes Hasan Ali, kes Nasharudin, kes Khalid gagap mengalah pada kuil Hindu di Shah Alam, kes Mansor Othman kecut teloq dan dimalukan Lim Guan Eng di Pulau Pinang, kes betina DAP dan konco-konconya menginjak ruang sujud lelaki dalam keadaan haid. Kes MB Kedah mengalah kerana rumah sembelihan babi dan banyak lagi

    c.Bukankah Allah membukakkan mata dan hati kita kepada pendustaan puak munafikun Islam yang saban hari berucap tanpa kawalan diri. Nah, kehilangan kawalan diri adalah cara Allah mendedahkan siapa sebenarnya mereka ini. Kita dah lihat ini semua dari Nik Aziz dan Hadi (dalam kes kalimah Allah dan banyak kes lagi), Anwar bin Ibrahim dalam sikap sayangnya kepada Yahudi dan dalam kes penolakan Hudud serta puluhan lagi pemuka liberal dan atheis PKR & PAS dan kini giliran Nurul Izzah pula.

    Bukankah ini semua cukup buat mereka yang berfikir? Orang tanya saya yang mana saya akan pangkah. Saya jawab selamba; sesungguhnya walaupun serba kekurangan diri saya tetap bersama mereka yang mengucap kalimah syahadah walaupun mereka itu lemah iman, di nodai pelbagai dosa, takbur kekadang dsbnya sebab selagi mereka sujud kepadaNYa harapan untuk taubat mereka diterima senantiasa terbuka. Dan selagi kita berpegang kepada kalimah dua syahadah secebis manapun, kita tidak sekali2 disambar api neraka.

    Adakah orang Melayu islam sedia membuat perniagaan yang terbaik dengan Allah, berpegang kepada kalimah dan bernaung dibawah payung keselamatan di akhirat atau bersama dengan mainan munafik dunia lantas menggadaikan akhirat untuk nafsu kuasa? Pilihan ditangan anda wahai yang bergelar Muslim.


    Warrior 231

  • Anonymous says:
    November 6, 2012 at 12:14:00 AM GMT+8

    Politik biarlah politik, tapi kalau dah memesongkan akidah tunggu je padah. Zaman kehancuran akan bermula, tunggu dan lihat

  • MIRA EDORA says:
    November 6, 2012 at 1:22:00 AM GMT+8

    apa punya sengallah nurul izzah baguslah sama macam bapak dia jugak..

  • dol.mat says:
    November 6, 2012 at 1:23:00 AM GMT+8

    KALAU KAU NAK MURTAD JANGAN LIBATKAN ORANG BODOH KE BANGANG DAH GILA AGAKNYA NURUL IZZAH NI..

  • jinjai says:
    November 6, 2012 at 1:31:00 AM GMT+8

    nak kata bodoh belajar sampai ke hujung dunia harap kepala je bertudung banggang suka hati kau je nak bercakap suka-suka je memilih agama sesuka hati. kurafat betollah kau nurul izzah..siasia je kau ni dilahirkan memjadi umat islam ..

  • Anonymous says:
    November 6, 2012 at 2:29:00 AM GMT+8

    Dr Cyrus Dass power betul, setakat lawyer umno mcm Dato Hafarizam dan Tun Zaki nak lawan berhujah dengan dia dalam Mahkamah, umpama ilmu seorang Professor dan ilmu seorang budak tadika... hahaha

  • Anonymous says:
    November 6, 2012 at 7:02:00 AM GMT+8

    Sudah terang lagi disuluh, ahli pakatan yang Islam dipermainkan oleh puak Kristian.

    Nurul sudah banyak makan duit yahudi terpaksa ikut skrip politik asing.

  • Anonymous says:
    November 6, 2012 at 7:39:00 AM GMT+8

    biar cucu anwar jadi kristian dulu,,, kita pakat tengok mengelupor ke tidak dia...Bapak , Mak dan anak anak sama sama Dungu ...apalah punya bala keluarga laknat ni...

  • Anonymous says:
    November 6, 2012 at 9:10:00 AM GMT+8

    apabila hampa semua yang bangang memberi komen seolah2 hampa yang betoi tanpa merujuk sumber sebenar adalah amat jijik dan melucukan...memang sah pro umnobn ni benak dan tak kira sumber sama ada ianya diputarbelit oleh syaitan umno,,,memang pelax,,,,tak guna cakap la,,,

  • Anonymous says:
    November 6, 2012 at 9:26:00 AM GMT+8

    Yang mula2 melapurkan kenyataan Nurul Izzah ialah Malaysiakini, portal yang dibiyayi oleh Soros. Mengapa mereka menyalahkan Utusan Malaysia dan UMNO. Nampak tak KEBODOHAN mereka. Wallahualam.


    mtk

  • Anonymous says:
    November 6, 2012 at 9:46:00 AM GMT+8

    dsai dah lama dalam United BeEnd kan... mulai tahun 80an sehingga akhir 98.... Rasa2... karat jahiliah dalam UMNO lah yg masih lagi melekat kat dalam hati org nih... Sbb UMNO bodoh nak mampos ,,,,, asyik lupa dan pelupa untuk tarbiah wasatiyah hadadri sejak merdeka sampai nak mampos baru sedar, tapi tak nak taubat.... Dato Mazlan kena bunuh sbb bomoh, Anwar dikatakan main bontot penyokong Umno, penipu gelang AC Mizal bersama pemuda, rasuah politik Isa samad, Tan Seri Taib bawak duit berjuta tak pandai baca BI, kawin dengan bini org PM 1Malaysia....jual tanah pasir dan air kepada Singapore.... ala bullshit lah....kalau dah kotor naJIS, bagilah MCA pulak jadi PM...esok2 dah bershit bersih, UMNo ambil lah balik 1Malaysia ni! Tgk Presiden MCA cakap ttg porno dan hudud,,, telus dan berani! inilah watak pm 1M yg ditunggu2.... Chua Soi Leak kan Mursidul Am Ulamak Be End.... so JOM undi MCA.... lagi pon undi bukan boleh bawak akhirat kan kan kan???? kalau berdosa buat shit, derma lah banyak2.... bagi durian runtuh macam Najib buat tut... Najib bijak...Chua la BIjak...bapak borek, anak korek... DSAI boleh belah..... Hidup Be End untuk Malaysia Yg Makmur dan Bumiputera yg menguasai 80% ekonomi.... yg miskin dan merempat Cina dan India... so bagilah peluang Chua jadi PM.... Welcome To PWTC as a new Prime Leader Tun Chua Soi Leak!

  • Anonymous says:
    November 6, 2012 at 9:47:00 AM GMT+8

    dsai dah lama dalam United BeEnd kan... mulai tahun 80an sehingga akhir 98.... Rasa2... karat jahiliah dalam UMNO lah yg masih lagi melekat kat dalam hati org nih... Sbb UMNO bodoh nak mampos ,,,,, asyik lupa dan pelupa untuk tarbiah wasatiyah hadadri sejak merdeka sampai nak mampos baru sedar, tapi tak nak taubat.... Dato Mazlan kena bunuh sbb bomoh, Anwar dikatakan main bontot penyokong Umno, penipu gelang AC Mizal bersama pemuda, rasuah politik Isa samad, Tan Seri Taib bawak duit berjuta tak pandai baca BI, kawin dengan bini org PM 1Malaysia....jual tanah pasir dan air kepada Singapore.... ala bullshit lah....kalau dah kotor naJIS, bagilah MCA pulak jadi PM...esok2 dah bershit bersih, UMNo ambil lah balik 1Malaysia ni! Tgk Presiden MCA cakap ttg porno dan hudud,,, telus dan berani! inilah watak pm 1M yg ditunggu2.... Chua Soi Leak kan Mursidul Am Ulamak Be End.... so JOM undi MCA.... lagi pon undi bukan boleh bawak akhirat kan kan kan???? kalau berdosa buat shit, derma lah banyak2.... bagi durian runtuh macam Najib buat tut... Najib bijak...Chua la BIjak...bapak borek, anak korek... DSAI boleh belah..... Hidup Be End untuk Malaysia Yg Makmur dan Bumiputera yg menguasai 80% ekonomi.... yg miskin dan merempat Cina dan India... so bagilah peluang Chua jadi PM.... Welcome To PWTC as a new Prime Leader Tun Chua Soi Leak!

  • Anonymous says:
    November 6, 2012 at 9:48:00 AM GMT+8

    dsai dah lama dalam United BeEnd kan... mulai tahun 80an sehingga akhir 98.... Rasa2... karat jahiliah dalam UMNO lah yg masih lagi melekat kat dalam hati org nih... Sbb UMNO bodoh nak mampos ,,,,, asyik lupa dan pelupa untuk tarbiah wasatiyah hadadri sejak merdeka sampai nak mampos baru sedar, tapi tak nak taubat.... Dato Mazlan kena bunuh sbb bomoh, Anwar dikatakan main bontot penyokong Umno, penipu gelang AC Mizal bersama pemuda, rasuah politik Isa samad, Tan Seri Taib bawak duit berjuta tak pandai baca BI, kawin dengan bini org PM 1Malaysia....jual tanah pasir dan air kepada Singapore.... ala bullshit lah....kalau dah kotor naJIS, bagilah MCA pulak jadi PM...esok2 dah bershit bersih, UMNo ambil lah balik 1Malaysia ni! Tgk Presiden MCA cakap ttg porno dan hudud,,, telus dan berani! inilah watak pm 1M yg ditunggu2.... Chua Soi Leak kan Mursidul Am Ulamak Be End.... so JOM undi MCA.... lagi pon undi bukan boleh bawak akhirat kan kan kan???? kalau berdosa buat shit, derma lah banyak2.... bagi durian runtuh macam Najib buat tut... Najib bijak...Chua la BIjak...bapak borek, anak korek... DSAI boleh belah..... Hidup Be End untuk Malaysia Yg Makmur dan Bumiputera yg menguasai 80% ekonomi.... yg miskin dan merempat Cina dan India... so bagilah peluang Chua jadi PM.... Welcome To PWTC as a new Prime Leader Tun Chua Soi Leak!

  • Anonymous says:
    November 6, 2012 at 5:13:00 PM GMT+8

    Anon 9:46,

    Hang ni mesti loklak.Ni lah masalah orang fail karangan BM. Full stop kemana, comma kemana...haram tak faham hujung pangkal apa yg hang type. Make your point clear pls!

  • Anonymous says:
    November 6, 2012 at 11:23:00 PM GMT+8

    Dah petikan si lahanat ni dipetik dari MalaysiaKini.. Masih salah BN lg... Ooooooiiiiiiii pencacai PR bukak la minda kau tu.. MALAYSIAKINI la bahlol yg first keluar berita ni.. Apasal kau org ni benak sgt..... Aku Ahli Pas

  • Anonymous says:
    November 6, 2012 at 11:50:00 PM GMT+8

    Inilah akibatnya kalau terlalu banyak makan makanan haram. Duit banyak berbilion-bilion tidak dapat mensucikan hati sebaliknya lidah, hati, otak, jadi keras dan hitam dan senget. Hilang cahaya keimanan. Sekiranya selepas ini ada seorang melayu yang murtad kerana menyokong kenyataan nurul izah maka tunggu sahajalah akibatnya di akhirat kalau tak di dunia pun.

  • azlan aini says:
    November 7, 2012 at 12:25:00 PM GMT+8

    Biarlah gqpo pun alasan puok bodoh sombong dan lebai pas, Aku tak rela keturunan aku sokong puok nih....

  • Anonymous says:
    November 8, 2012 at 11:01:00 PM GMT+8



    Hal Antum Muslimin.....

  • Anonymous says:
    November 8, 2012 at 11:02:00 PM GMT+8

    Hal Antum Muslimin....

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)